TMJMEDCENTER.COM
  • info@tmjmedcenter.com

  • شماره تماس :22540045

  • ساعت کاری :9صبح تا 8 عصر

تشخیص درست و به موقع بیماری های فکی گیجگاهی

علائم بیماری های فکی گیجگاهی یا همان CMD و TMD بسیار شبیه علائم بیماری هایی مانند میگرن، آرتروز و دندان درد است. به همین دلیل فرد مبتلا برای درمان سر درد یا گردن درد خود به متخصص اعصاب و یا ارتوپد مراجعه می کند. در حالی که این دردها به دلیل مشکلات فکی گیجگاهی بروز کرده اند و درمان های میگرنی بر آن تأثیری نخواهند داشت. دکتر علیرضا امیر سیف الدینیرئیس بخش دندان پزشکی بیمارستان INI در شهر هانوفر آلمان است. او معتقد است افراد باید سر دردها و گردن دردهای مزمن را جدی بگیرند. این بیماران باید با پزشکان متخصص مشورت کنند و احتمال اختلالات فکی گیجگاهی را نیز در نظر بگیرند. بی توجهی به این دردها کیفیت زندگی فرد را پایین آورده و این حس درد دائماً همراه او خواهد بود.

 

درد در نواحی سر و صورت از علائم بیماری CMD و TMD

 

علائم بیماری های فکی گیجگاهی

 

بیماری های فکی گیجگاهی علائم متعددی دارند که به دلیل مشترک بودن با بیماری های دیگر، تشخیص این بیماری بسیار سخت تر شده است. از جمله علائم  CMDو TMD می توان به موارد زیر اشاره کرد:

 

  • احساس درد در ناحیه فک
  • درد در ناحیه شانه و حتی اریب شدن آن
  • گردن دردهای مزمن
  • احساس درد گنگ در نواحی مختلف صورت
  • تورم در صورت
  • دندان درد
  • قفل شدن فک در زمان باز کردن دهان
  • وجود صداهای فکی هنگام باز کردن دهان
  • بروز اختلالات شنوایی

 

بیمار با مشاهده این علائم مخصوصاً در دراز مدت، باید احتمال ابتلا به CMD و TMD را نیز در نظر بگیرد.

 

بیماری TMD

 

تشخیص و درمان

 

دکتر علیرضا امیر سیف الدینی موسس مرکز دندانپزشکی ایران آلمان معتقد است که دردهای مزمن سر و گردن ممکن است به دلیل ایجاد اختلال در مفصل فکی گیجگاهی باشد. فرد مبتلا و پزشک معالج باید احتمال ابتلا به بیماری های  CMDو TMD را نیز در نظر گرفته و مورد بررسی قرار دهند. ایشان در سال 2008 به خواست پروفسور مجید سمیعی یک بخش دندانپزشکی و یک واحد فوق تخصصی CMD و TMD را در بیمارستان INI هانوفر آلمان راه اندازی کرده است. دکتر امیر سیف الدینی بر این باور است که برای تشخیص و درمان بیماری های فکی گیجگاهی باید شرایط اجماع و مذاکره پزشکان متخصص فراهم باشد. به این ترتیب امکان تشخیص و درمان بیماری های فکی گیجگاهی بسیار سریع تر خواهد بود. چرا که فرد مبتلا از هر نظر مورد آزمایش قرار گرفته و این بررسی ها در نهایت به تشخیص درست بیماری منجر می شود. به این ترتیب بیمار با درمان های غلط و بی نتیجه سردرگم نشده و مستقیماً به سراغ مشکل خود خواهد رفت.

 

مرکز TMJ ایران

 

مرکز TMJ ایران در سال 1390 به همت دکتر علیرضا امیر سیف الدینی و با همکاری جمعی از پزشکان متخصص فک و صورت و دندانپزشکان ایرانی و آلمانی در تهران تأسیس شد. این مرکز بستری را فراهم کرده تا مراجعین مورد بررسی کامل قرار گرفته و تشخیص درست و دقیقی از بیماری آنها داده شود. پس از آن مرحله درمان آغاز شده و داروها و درمان های حرکتی مناسب با بیماری فرد تجویز می گردد. همچنین مرکز درمانی  TMJ امکان نوبت دهی آنلاین و حضوری را هم برای مراجعین خود فراهم کرده است.

راه های ارتباطی

آدرس مرکز TMJ :

تهران - خيابان یوسف آباد، خیابان سید جمال الدین اسدآبادی، بین خیابان ۶۳ و ۶۵، ساختمان شماره ۴۸۵ طبقه اول - واحد 11

تلفن تماس مرکز :

22540045 - 021

ارسال پیـامک :

200022540045

يوسف آباد، خیابان سید جمال الدین اسدآبادی، بین خیابان ۶۳ و ۶۵، ساختمان شماره ۴۸۵ طبقه اول، واحد ۱۱

خبرنامه

برای اطلاع از آخرین اخبار سایت مرکزTMJ ایران در خبرنامه عضو شوید .
ثبت